پردازش میانی یک تکنیک اختلاط قدرتمند

salarseifisalarseifi
18 بازدید
پردازش میانی یک تکنیک اختلاط قدرتمند

پردازش میانی یک تکنیک اختلاط قدرتمند

پردازش میانی یک تکنیک اختلاط قدرتمند است، با این حال برای بسیاری یک راز باقی مانده است.

خوشبختانه، استفاده از پردازش ساز کاخن میانی روی مخلوط‌های خود آسان‌تر از همیشه است.

دو کانال سیگنال استریو معمولاً صدای چپ و راست را حمل می کنند. با این حال،

پردازش سمت میانی کانال‌های چپ و راست را به دو نوع مختلف کانال جدا می‌کند، کد می‌کند:

کانال وسط یا مرکز این مجموع کانال های چپ و راست است.

به عبارت دیگر، این همان حرکت دادن کانال های چپ و راست صدای استریو به مرکز است.

توجه داشته باشید که “mid” به صدای “وسط” یا مرکز اشاره دارد، نه فرکانس های متوسط.

این فقط شامل صدا است که کانال های چپ و راست مشترک نیستند. این اساسا صدا را در مرکز حذف می کند.

جدا کردن وسط و کناره ها امکان پردازش جداگانه آنها را فراهم می کند.

با این حال، جدایی ساز کاخن کامل نیست. از آنجا که وسط شامل کانال های چپ و راست است،

با کناره ها همپوشانی دارد. به عنوان مثال، اگر صدایی به سمت چپ کشیده شود،

در کانال کناری قرار می گیرد اما در کانال میانی (اغلب در سطح درک پایین تر) نیز وجود خواهد داشت.

پیش‌بینی اینکه صدای میانی و کناره‌ها هنگام رمزگشایی به استریو چگونه خواهد بود، دشوار است.

بنابراین، اکثر پردازنده‌ها سیگنال را قبل از ارسال به خروجی به حالت استریو رمزگشایی می‌کنند.

سپس می توانید تغییراتی در قسمت میانی و کناری ایجاد کنید،

در عین حال نتایج آن ویرایش ها را در استریو معمولی بشنوید.

برای خرید ساز های لاتین و ایرانی میتوانید به وب سایت و فروشگاه تاچ موزیک مراجعه کنید.

نحوه اجرای Mid-side Processing

پردازش سمت وسط با افزودن و تفریق سیگنال‌ها و تغییر فاز برای رمزگذاری کانال‌های چپ و راست کار می‌کند.

این برای نیاز به رمزگذار و رمزگشای سخت افزاری یا استفاده از دسته ای،

از گذرگاه های ساز کاخن میکسر و توانایی کانال میکسر برای تغییر فاز استفاده می شود.

با این حال، این نوع رویکرد پیچیده در حال تبدیل شدن به غیر ضروری است،

زیرا پردازش میانی اغلب در EQ، کمپرسورها و دیگر پردازنده‌های سیگنال تعبیه می‌شود.

برخی از پردازنده‌ها می‌توانند بین چندین گزینه پردازش جابجا شوند: کانال‌های چپ،

راست (یا میانی و کناری) یا یک کانال (راست، چپ، وسط یا کنار). اگرچه ممکن است برخی از پردازنده‌ها در حالت

Mid-side خروجی‌های جداگانه برای Mid و sides داشته باشند،

در بیشتر موارد پردازنده آنچه را که انجام می‌دهید به حالت استریو رمزگشایی می‌کند.

در اینجا نحوه انجام پردازش میانی با افکت

DAW شما ممکن است شامل یک رمزگذار و رمزگشا باشد.

از آنها به ترتیب برای جلو و دنبال کردن اثری که می خواهید پردازش کنید استفاده کنید.

Ableton Live و Studio One می توانند رمزگذاری و رمزگشایی کنند.

افزونه های رمزگذار و رمزگشا ساز کاخن به صورت دانلود رایگان در دسترس هستند.

دو مورد دلخواه Voxengo MSED و Blue Cat’s Gain Suite هستند.

که همچنین عملکردهای مشابه کانال VCA را در برخی از DAWها ارائه می دهد.

رمزگذار و ماتریس رمزگشای خود را با استفاده از اتوبوس های متعدد و چرخش فاز ایجاد کنید.

ما این را پوشش نمی دهیم زیرا به ندرت مورد نیاز است.

دردسر دارد، اما می توانید نحوه انجام آن را در وب بیابید.پردازش میانی یک تکنیک اختلاط قدرتمند

با Pro Tools، تبدیل هر پلاگین مولتی مونو به یک پردازنده میانی آسان است:

افزونه Mid-Side Encoder (MSED) AAX را از Voxengo.com دانلود کنید.

MSED را قبل از افکتی که می‌خواهید به عملیات میانی تبدیل کنید وارد کنید و حالت رمزگذاری MSED را انتخاب کنید.

این کانال سمت چپ را در وسط و کانال سمت راست را در کناره ها رمزگذاری می کند.

نحوه استفاده از Mid-side Processing

به دلیل همپوشانی میان وسط و کناره‌ها، اثرات برخی از پردازش‌ها بر یک ترکیب کامل غیرقابل پیش‌بینی است.

اگرچه پردازش میانی می تواند ساز کاخن مشکلات را حل کند، اما می تواند جلوه های خلاقانه ای را نیز ارائه دهد.

در اینجا چند نمونه از برنامه های کاربردی پردازش میانی آورده شده است:

برای بزرگ کردن تصویر استریو یک آهنگ، تا حدودی افزایش سطح کناره‌ها یا پایین آوردن سطح متوسط.

این باعث می‌شود سیگنال‌های سمت چپ و راست بلندتر شوند، بنابراین تصویر استریو گسترده‌تر به نظر می‌رسد.

پردازش Mid-side می تواند برای “ریمیکس” میکس های استریو در زمانی که آهنگ های اصلی در دسترس نیستند مفید باشد.

گاهی اوقات می توان صدا را با ظرافت بیشتری نسبت به اکولایزر استریوی چپ/راست معمولی EQ کرد.

می‌توانید از تقویت‌کننده EQ قفسه‌ای با فرکانس بالا در وسط برای افزایش،

بیان عناصری که به مرکز ترکیب شده‌اند (مانند آواز، ضربه، تله و غیره) استفاده کنید.

اگر مرکز را به اندازه ای فشرده کنید که روی همپوشانی دو طرف تأثیر بگذارد،

صدای کناری فشرده شده در وسط سطح تغییر می کند، اما صدای طرفین فشرده نمی شود.

استفاده از یک محدود کننده برای میانه ممکن است بهتر کار کند زیرا صدا را در زیر آستانه دست نخورده باقی می

گذارد. این اجازه می دهد تا زمانی که صدای طرفین ساز کاخن زیر سطح آستانه باشد، میانه را بدون تأثیر بر طرفین محدود کنید.

با سینت سایزر، قرار دادن ریورب های مختلف در وسط و کناره ها می تواند غنی تر و پراکنده تر از یک ریورب کلی باشد.

سازهای الکترونیکی با خروجی ذاتا استریو ممکن است با یک قابلمه تابه به خوبی ننوازند،

زیرا با آهنگ استریو مانند یک کنترل تعادل عمل می کند. بنابراین، حرکت به یک طرف یا آن طرف برای جلوگیری از درگیری با

مرکز به این معنی است که بخشی از آنچه یک کانال به صدا کمک می کند را از دست خواهید داد.

پردازش Mid-side می تواند سطح را برای Mid کاهش دهد، بنابراین باعث درگیری بالقوه کمتری با مرکز می شود.

پردازش EQ سمت وسط می تواند به شکل دهی Reverb کمک کند. برای پردازش میانی،

یک منحنی Highpass را انتخاب کنید و فرکانس را آنقدر بالا تنظیم کنید که اساساً همه چیز را از بین ببرد. این بیشتر ریورب

را از مرکز حذف می کند، جایی که می تواند باس را گل آلود کند و ضربه بزند. سپس ریورب باقی مانده را با EQ کناری شکل دهید.

طبل‌هایی با فضای اتاق زیاد ممکن است از تقویت قسمت‌های میانی بالایی در پهلوها و میانه‌های پایینی در مرکز برای برجسته کردن ضربه سود ببرند.

اگر تصویر عریض یک بیس مصنوعی با سازهای دیگر تداخل دارد، بیس را در طرفین پایین بیاورید.

برای افزایش صدای بازتاب اتاق، چند ساز کاخن تاخیر کوتاه به طرفین اضافه کنید.

پردازش سمت وسط می تواند ترکیب استریو را، به ویژه با EQ، بهبود بخشد.

دسته بندی وبلاگ
اشتراک گذاری

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

330+ محصولات
+1000 سفارشات تکمیل شده
219+ کاربران
+1 مطالب وبلاگ

پرداخت آنلاین

عضویت در خبرنامه

با عضویت در خبرنامه از آخرین پیشنهادها و تخفیف های ما زودتر از بقیه با خبر شوید!

نمادهای ما

ساماندهی

نماد های ما

کسب و کار مجازی
تاچ موزیک
سبد خرید

سبد خرید شما خالی است.

ورود به سایت